Televizyon Tarihimde Bir İlk

 Birkaç dakika önce TRT 1'de "Dünyada Ramazan-Bosna Hersek" programında sunucu(Bekir Develi) ezan okudu.Şaşırdım sebebi de doğdum,büyüdüm yaşamaya devam ediyorum ancak ilk defa ekranda bir programın sunucusunun ezan okumasına şahit oldum.Etkiledi mi?Hem de çok...
Srebrenitsa'da ninemle yaşıt üç teyzenin dağ köyünde ki evlerinin bahçesinde iftar zamanı.Ev sahibesinin yüzü o kadar güzel ki...Yetmişinden sonra inşallah herkese o derece güzel,nurlu bir suret nasip eder Rabbim.Gözleri yaşlı,sebebini soran sunucuya "Senin yaşında oğullarım,yeğenlerim vardı hepsini öldürdüler" diyor Boşnakça.Öyle bir katliam ki öldürülenlerin bedeninin her bir parçası ayrı bir şehre gönderiliyor,farklı farklı toplu mezarlara.Programın en ilginç görüntüsüne dikkat çekti sunucu, "Peki bu üç teyze neden yalnız?" diye sordu.Programın akışından dolayı tarladalardır dedim kendimce.El cevap "Elleri bağlanıp kafalarına kurşun sıkılarak öldürülen dedelerimiz."

Bosna Hersek'te yaşananlar zamanında çok küçüktüm ancak o dönemlerle ilgili beni en çok etkileyen yazı Nihat GENÇ ustanın "Nihada"sı (bkz.tabutundan kanlar sızan küçük Nihada) ve bu sahne.Ekranda sıcakkanlı,samimiyeti gözlerinden okunan sunucunun ezan okuması doğru zamanda ve doğru yerde ne kadar etkiliymiş Ya Rabbi!




Nihat Genç adımı Nihada olarak değiştirmek istiyorum. Boşnak bir arkadaş buluyorum. Bundan sonra adım Nihat Genç değil, Nihada Genç diyorum. Mezarın başında tebessüm ediyor. Ağbi, Nihada burada kızlara verilen ad. Küçük bir şaşkınlık yaşıyorum ama vazgeçmiyorum, olsun, adımı Nihada koyacağım, bu küçük kızın adını alacağım. Nihada'nın tabutunu takip ediyorum, önündeki yazıya bakıyorum, yedi yaşında.Tabutu nasıl hafif, sanki içinde kuştüyü var, sanki tabut bomboş, sanki Nihada'nın cesedini bulamamış bir eli bir başı belki yalnız ayaklarını taşıyoruz şimdi..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaşlılar hakkında ne kadar bilgiye sahibiz?

"Aktif Tatil" önemli mi? İşe Yarar mı?