Alıntı

Son bir aydır 2 farklı psikologtan destek almaya başladım ve birşey söyleyeyim mi? Psikolog konusundaki en önemli şey kendinize en uygun psikoloğu bulmak. Size en uygun psikolog ise size en çok kapıları açan psikologtur. Evet, benim destek aldığım psikologların her biri ayrı ayrı kapıları açıyorlar. 

Şu ana kadar hayatımda 3 psikologtan destek aldım. İlki bana destek mi oldu, köstek mi oldu ya vallahi anlamadım ki kendisi psikolog ta değildi, psikiyatri doktoruydu. Bu konuların ben de uzmanı değilim ancak ikisi tabi ki farklı alanlar. Psikiyatri, daha çok beyindeki fizyolojik rahatsızlıklarla ilgili bir alan iken, psikoloji, beyninde öyle çok temel kusurları olmayıp insanlar arası ilişkilerde yaşanan sorunlarla (yani tam benim bulunduğum durum) ilgili olduğunu zannediyorum.

Zaten, ilk psikoloğu çok acele bulmuştuk. "tuk" diyorum çünkü ben de bulmadım, sadece tavsiye edildi ve biz de gittik. "biz" diyorum çünkü bir tek ben gitmemiştim.

Şimdiki psikologları ise tamamen kendim araştırarak ve son derece rahat bir kafa ile buldum. Ve nitekim gidişattan çok memnunum. Aslında ben tekrar kendime gelip mutlu olabilecekmişim, bir tek doğru zamanın gelmesi gerekiyormuş :)

Bu kadar şey yazdıktan sonra, neden 2 ayrı psikolog? diye bir soru kafanızı kurcalayabilir. Cevap şu şekilde:

1- İkisi de çok iyiler ancak birbirlerinden farklı şekilde. Biri bay diğeri bayan. Bir kadın ve bir erkek psikologtan aynı anda tavsiye alınca gerçekleri daha iyi "doğrulama" imkanı elde ettiğimi düşünüyorum.

2- Sadece yukarıdaki durum yeterli değil tabi ki... Bu iki psikoloğun ikisi de son derece uygun fiyattan hizmet veriyorlar. verdikleri hizmeti en kısa sürede iletip, hem onlar hem de ben zamandan kazanıyoruz dolayısı ile ödediğim bedel en düşük seviyede kalırken aldığım hizmet maksimum düzeylere çıkıyor.

Yalnız sadece bunlar da değil, birkaç ayrıntı daha var.

Başkasını bilmem fakat "prezentasyon" konusuna ben bayağı bir dikkat ederim, psikolog ile randevumu yaptım gittim diyelim. Önce psikoloğun giyim kuşamına, yaptığı makyaj, bıraktığı sakal, giydiği etek ve pantolon nasıldır onlara dahi bakarım! 

Bu noktada şöyle bir durum var: Bayan ise, diyelim ki bacakları fazla açık bırakan ya da göğüsleri fazla belirginleştirmiş bir giysi giydiğini düşünün... Aklıma başka şeyler düşündürtecek bir giyim olmaması gerekiyor, psikoloğun ağzından ne çıkıyor bana ne tavsiye ediyor ona odaklanmalıyım. Ya da erkek diyelim, erkeklerin kimisinde top-sakal merağı vardır ve seansına gittiğim psikologta da bir top-sakal var diyelim... Konuşmasını dinlerken top sakaldaki kıllar, adamın anlattığı şeylerden ön planda olmamalı. Kadında fazla gereğinden fazla makyaj, kendini olduğundan daha çekici gösterme çabası, erkekte yeni moda bol kesim kot ve altında Converse tarzı "loose" bir spor ayakkabı ile metroseksüel görünme hevesleri, güzel kadın görmek isteseydim, Fashion TV 'ye bakardım, ya da bir erkek şov izlemek isteseydim, Justin Timberlake 'in bir dansını izlerdim... Onları istemiyorum ki, en seri şekilde sorunuma çare arıyorum işte o yüzden " Prezentasyon" çok önemli.

Bu durumdan sonra bana yeni kapılar açmayı başaran 2 (güncelleme: 3) psikoloğun işlerini son derece normal giyim sunumları ile yaptığını söylememe gerek kalmadı sanırım: Bayan olanı, ne açık ne kapalı giyinen, ne az ne çok makyaj yapan bir bayan, bitti, stop :) Erkek olanda, ne bir sakal, ne bir değişik tarz falan saç kesimi olmayan bir erkek, okey, sorun yok no problem :) (Güncelleme: Bulduğum 3 psikolog ta erkek ve o da aynı şekilde)

Sonuçta bu 2 (ve 3) psikoloğa çok şey borçluyum, çünkü bana yardımcı olmayı başardılar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaşlılar hakkında ne kadar bilgiye sahibiz?

"Aktif Tatil" önemli mi? İşe Yarar mı?