Sağlık Bakanlığı bünyesinde evlilik öncesi danışmanlık hizmeti hakkında

2013 yılından itibaren, iki yıl boyunca Sakarya Halk Sağlığı Kurumu bünyesinde her hafta salı günleri evlilik öncesi,düğün ve evlilik sonrası dönemleri kapsayan eğitimler verdim.Ben bu eğitimleri verdiğim için sevilmedim kurumda.Neden? Çünkü yenilik katmıştım.Türkiye'de uygulanmamıştı Sağlık Bakanlığı bünyesinde.Bugün bir haber gördüm ve üzüldüm.Neden mi? Benim 4 yıl önce başladığım ve dışlanmama sebep olan yenilik son bir yıldır Afyon'da gerçekleştiriliyor ve katılım belgeli olması da haber olarak geçiliyor.

Bu büyük bir olay mı? Kusura bakmayın ama öyle.Kamuda görev yapmaya başladığımdan bu yana 657'ye sırtını dayayan,amir yalakalığını mesaisiyle özdeşleştiren,dedikodu,fitne peşinde koşan,iftiracı o kadar çok profille karşılaştım ki,aldıkları maaşı hak edip haketmedikleri her zaman soru işaret olmuştur benim için.Makale okumayı,alanla ilgili konferans ve seminerlere katılmayı,alana dair kitapları takip etmeyi o kadar çok seviyorum ki, bu sevgi yalnızlaşmama sebep oldu.Neden?Çünkü eski köye yeni adet getirmemem gerekiyor çünkü devlette insan kaynağı bitmezmiş,ben yapsam da yapmasam da düzen böyleymiş.Hayır efendim,biz mücadele edersek,azimli olursak vatandaşa yenilikleri sunabiliriz.

Kafamda o kadar çok masrafsız ve ayakları yere basan projeler var ki,kesinlikle paylaşmayı düşünmüyorum kimseyle.Çünkü başkasının fikrini kendininmiş gibi pazarlayan müptezellerle çok karşılaştım.

Ben şu an görev yaptığım Ankara'da ikili ilişkilerin çok ama çok önemli olduğunu net bir şekilde yaşıyorum. Özgeçmişimi soran bir kişi bile çıkmadı.Kiminle görüştüysem mutlaka ya selam ya da tanıdık gözettiler.Bu işin siyasi yönü değil,aklı selim insanlarla konuştuğumda diyorlar ki "Eski hükümetlerde de böyleydi,Ankara böyle." Ankara'nın ruhu bu anladığım kadarıyla.Şartlar olgunlaşırsa Ankara'ya veda edeceğim.Hayatım boyunca değerlere önem verdim,kaliteyi gözettim.Ben olmasam da hak eden kimse o kazansın dedim.Neredeyse hiçbir sınav yok yol almak için.Neden sınav yapılmıyor,neden biz de yol alamıyoruz?Hadi sınav yapmıyorsunuz neden yeni çalışmalar için illa ki ikili ilişkilerle yol almak zorundayız?

Sorular o kadar çok ki...

Ben Ankara'ya umduğum katkıyı sağlayamadığım için üzgünüm.Sakarya'ya bir psikoloğun verebileceği katkının çok ama çok daha fazlasını verdim ki birçok farklı kurumla çalışıp binlerce insana verdiğim seminerler bunun delilidir.Yapamadığım çok çalışma vardır,keşke şartlar uygun olsaydı.

Kısmet olursa gittiğim yerde çalışmalarıma tam gaz devam edeceğim ama Ankara ciddi bir hayal kırıklığı oldu benim için.Buranın kuralları bana göre değil aga...

Saygılar,selamlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaşlılar hakkında ne kadar bilgiye sahibiz?

"Aktif Tatil" önemli mi? İşe Yarar mı?